OUTSIDER 17 / 2015

Marko Modic

Izgubljena (spregledana) lepota

Napisala: Slavojka Akrapovič
Fotografija: Marko Modic

Mastiff Kerosene Lamprey Omission (2013)
Mastiff Kerosene Lamprey Omission (2013)

Fotografski aparat je glavno izrazno sredstvo za ustvarjanje Marka Modica. Vsakodnevni predmeti, pokrajine ali motivi bližnjih ali oddaljenih krajev, kamor velikokrat potuje, so takorekoč polje opazovanja na zanj značilen raziskovalen način. Posnetki nastajajo brez stativa, umetne svetlobe ali uporabe Photoshop-a, ki je zanj zloraba fotografije. Posnetki še bolj zaživijo v barvnem prostoru RGB, čeprav je avtor dolga leta uporabljal analogno tehniko in slikal diapozitive.

Otter Ghetto Pandoratorium (2013)
Otter Ghetto Pandoratorium (2013)

Kadar sem dolge ure pregledovala in izbirala njegove fotografije, sem ponoči sanjala barvite prizore, sicer se ne spominjam zgodb v ozadju, le prijetnega izpolnjujočega občutka zadovoljstva, ki me je nato preveval naslednji dan.

Black Hole Canoodler (2013)
Black Hole Canoodler (2013)
Biboozy Waxer (2014)
Biboozy Waxer (2014)

Zdi se, kot da bi šlo za raziskovanje ničesar ali zgolj za prikazovanje lepote. In ta je za Marka Modica vse okrog nas, le videti jo je potrebno znati. On gleda skozi objektiv, včasih večplastno skozi montaže. Tako nastajajo njegovi abstraktni motivi, čeprav povsem realni in fotografirani. V svoji mehkobi ustvarjajo prelive, vzorce, sijoče barve, ali ostre kontraste in oblike, ki vzbujajo pozornost in domišljijo na način, ki intrigira.
Ne gleda predmetov, vidi njihovo posebnost, raziskuje obliko, išče idealno kompozicijo, običajno umerjeno pravokotno na motiv. Z njegovo tehniko se približa objektu, ga izreže in takorekoč oddalji od običajnega pomena. Abstraktne fotografije prikazujejo realno v nepredstavljivo, nevideno. Modic ne želi pokazati pomen izbranega motiva, če ga vprašamo, kaj je na posnetku, se zagonetno izmuzne odgovoru. Tako si sami poiščemo simbolne pomene in nelogične razlage. Pogled skozi njegov objektiv nas potegne v skrivnostnost in magičnost tega sveta.

 
Limit Pimpinella (2015)
Limit Pimpinella (2015)

Modic is not just a photographer, he is a scientist and a magician.

Here, there seems to be no objective external reality, just visual metaphors that suck us into worlds we don’t know but feel deeply connected to. There is nothing ordinary about what you see. / Joey Skaggs /

Neptune Cranium Error (2014)
Neptune Cranium Error (2014)
Boa Flu Gun Optics (2014)
Biboozy Waxer (2014)
KIlowatt Laxity Orgy (2014)
KIlowatt Laxity Orgy (2014)
Dachshund Magma Mia (2013)
Dachshund Magma Mia (2013)
Mud Blue & 11 Dwarves (2014)
Mud Blue & 11 Dwarves (2014)
Glacier In Wheelchair (2014)
Glacier In Wheelchair (2014)
Mae West Nipple Freezer (2014)
Mae West Nipple Freezer (2014)
Screwed In Zappa Athena (2014)
Screwed In Zappa Athena (2014)

Kot pravi sam, mu gre za to, da ko opazovalcu predstavi svoj zorni kot, tudi v njem vzbudi alkimijo. Fotografira le, ko se ujeme videno z očmi in “videno” dojeto z možgani. Takrat pride do klika. Ne fotografira na način, da potem izbere fotografijo iz nabora nekega fotografskega dogodka. Pomembno mu je le, da se videno ujema z notranjim občutenjem, da so fotografije v stiku z zavestjo in podzavestjo. Takorekoč točno ve, kako bo fotografija delovala. Pred tem si, kot pravi, ustvari popolno kompozicijo motiva in s tem popolni izrez. Kot se le da. Sicer takšnih fotografij ne bi mogel pokazati drugim. To so naključni predmeti, zavrženi, mimogrede najdeni in pobrani s tal, lišaji na skalah, žvečilni gumiji, razlepljeni na asfaltu, ki so morda najbolj vasakdanji prizori. Morda so v njegovem opusu izjema montaže goratih pokrajin, zlasti konfiguracije znamenitih vrhov, do katerih Modic goji posebno spoštovanje. Obožuje smučanje na svoj ekstremistični način v nedotaknjeni naravi. Razvil je poseben fotografski pristop z ustvarjanjem montaž, ki jih opremi z naslovi. Le-ti so del njegovega ustvarialnega procesa. Običajno pa fotografije ne naslavlja.

Cilinderella Puzzling Jouissance (2013)
Cilinderella Puzzling Jouissance (2013)

"Tako njegova trditev, da fotomontaža zanj ni stvar manipulacije, eksperimenta, ampak je uvid, ki se rodi pred pritiskom na sprožilec, ostaja osnovna paradigma njegovega fotomontažnega procesa….. digitalna fotografija, ki jo posname, zapisana na nosilcu, hkrati pa nujno tudi v fotografovem vizualnem , spominu shranjeno na obeh mestih jo nosi s seboj na vseh naslednjih poteh, dokler ne vidi motiva, ki bo neko prej ( nemalokrat mnogo prej ) posneto fotografijo šele zaključil. ….Tako nastane fotomontaža"… /Marija Skočir – Peti element/

Marka Modica poganja nenehna ustvarijalna sila. Neprekinjeno ustvarja fotografije, montaže, kolaže, risbe, slike in se poigrava z besednimi zvezami.

"Fotografiram, torej slikam" ( Marko Modic, rokopis 2010 ). Po mnenju številnih kritikov in kustosov, kot tudi nas občudovalcev njegovega enormnega opusa, je za Modica fotografija slika.

Susan Zadeh, ustanoviteljica revije Eyemazing je v l.2014 uvrstila dve Modičevi fotomontaži v svoj širok pregled svetovne fotografije 42 avtorjev, katere skupni imenovalec je t.i. sodobni nadrealizem.

Marko Modic od l.1984 sodeluje na številnih samostojnih in skupinskih razstavah doma in v tujih galerijah tako v Evropi, kot v Severni in Južni Ameriki ter je izdal nekaj samostojnih publikacij kot so A Fish Book - Galapagos, Alluminations, Unseen, Oyster Doubt, The Fifth Element.

OUTSIDER footer